İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı (İOKBS) hangi tarihte yapılacak? - 2024 BURSLULUK SINAVI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?



İOKBS 2024 Bursluluk sınavı başvurusu nasıl yapılır?


İOKBS 2024 Bursluluk sınavı başvuruları başladı. Başvurular, 13 Şubat 2024 - 1 Mart 2024 tarihleri arasında yapılacak. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 5, 6, 7 8, 9, 10 ve 11. sınıflara yönelik uygulanan Bursluluk sınavının başvuru işlemleri e-okul üzerinden alınacak olup, başvurular okul müdürlüklerince sistem üzerinden onaylanacak. Peki Bursluluk Sınavı (İOKBS 2024) başvurusu nasıl yapılır? MEB Bursluluk sınavı başvuru ekranı


İOKBS 2024 BURSLULUK SINAVI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı (İOKBS); Resmî ve özel ortaokullar, imam hatip ortaokulları veya özel eğitim ortaokullarının 5, 6, 7 ve 8'inci sınıfları ile ortaöğretim kurumlarının hazırlık sınıfı, 9, 10 ve 11'inci sınıflarında eğitim gören öğrencilere yönelik yapılıyor.

Bursluluk Sınavı'nın başvuruları 13 Şubat 2024 - 1 Mart 2024 tarihleri arasında alınacak.

2024 İOKBS başvuru işlemleri http://www.meb.gov.tr veya https://e-okul.meb.gov.tr internet adreslerinden gerçekleştirilecek.


İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı (İOKBS), 21 Nisan 2024 tarihinde gerçekleştirilecek.

Bursluluk sınavı başvuru işlemleri http://www.meb.gov.tr veya https://e-okul.meb.gov.tr internet adreslerinden yapılabilecektir Başvuru şartlarını taşıyan öğrencilerin başvurusu okul müdürlüğünce sistem üzerinden onaylanacaktır.


Öğrenciler "İOKBS Başvuru ve Uygulama Kılavuzu 2024" ve ilgili mevzuata, http://www.meb.gov.tr ve http://odsgm.meb.gov.tr internet adreslerinden ulaşabilecekler. 

Açık Öğretim Lisesi, Meslekî Açık Öğretim Lisesi, Açık Öğretim İmam Hatip Lisesi ve Açık Öğretim Ortaokulu öğrencileri bursluluktan yararlanamayacaklar.

BURSLULUK SINAVINA KİMLER BAŞVURABİLİR?

a. Türkiye Cumhuriyeti veya Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti vatandaşı olmak,

b. Mevzuatta belirtilen kayıt ve kabul şartlarını taşımak,

c. Ortaokullar, imam hatip ortaokulları veya özel eğitim ortaokullarının 5, 6, 7 ve 8'inci

sınıfları ile ortaöğretim kurumlarının hazırlık sınıfı, 9, 10 ve 11'inci sınıflarında öğrenci olmak,

ç. İlköğretim ve ortaöğretim okullarında, sınavın yapıldığı ders yılında okul değiştirme

yaptırımı/cezası almamış olmak,

d. Ailenin bir önceki mali yıla ait yıllık gelir toplamından fert başına düşen net miktarın, içinde bulunulan mali yılın Merkezî Yönetim Bütçe Kanunu'nda belirtilen Millî Eğitim Bakanlığı okul pansiyon ücretinin en azının 4 (dört) katını geçmemesi kaydıyla maddi imkânlardan yoksun bulunmak. Ailenin 2023 senesi yıllık gelir toplamından fert başına düşen toplam miktarın 2023 Mali Yılı için tespit edilen 111.600,00 (yüzonbirbinaltıyüz) TL'yi geçmemesi gerekir. Aile gelirinin tespitinde ailenin 2023 yılında elde ettiği tüm gelirleri esas alınacaktır.

Kaynak: Akşam


TAVSİYE e-KİTAPLAR










DİĞER TAVSİYE E-KİTAPLAR 













Tavsiye Bağlantılar

KÜTÜK EV BLOGUMUZU SOSYAL MEDYADA ARKADAŞLARINIZLA PAYLAŞABİLİRSİNİZ!